Солени мъфини със котидж сирене

1

Бях си закупила наскоро, за да опитам котидж сирене – е опитах и реших, че няма да го ям просто така, потърсих рецепта с него. Гугъл ме отведе при “cooks-and-bakes” – точно това което търсех🙂. Прочетох и всичко изглеждаше бързо и лесно за приготвяне. Е – така и стана, на всичкото отгоре се получиха и много вкусни. Записвам веднага продуктите. 

3

  • 2 1/2 ч. чаши пресято бяло брашно (аз сложих 2 ч.ч)
  • 1 пакетче бакпулвер (малко по-малко от едно пакетче)
  • 1/2 ч. чаша натрошено краве сирене
  • 200 г. или 1 опаковка котидж сирене – можете да замените с др.вид обезмаслено сирене
  • 2 яйца
  • 3/4 ч.чаша олио
  • 1 1/2 ч.чаша кисело мляко (аз сложих 1 ч.ч.)
  • 2 ч.л. сол (аз сложих 1 ч.л. сол)
  • 3 щипки суха ронена чубрица
  • шарена сол – на вкус

Пресяваме брашното в купа, добавяме бакпулвера, солта, чубрицата, шарената сол и разбъркваме. В друга купа разбъркваме с вилица двете яйца, добавяме и олиото докато се получи еднородна смес. След това идва ред на киселото мляко, добавяме и сирената  – разбъркваме. Изсипваме течната смес при сухата и разбъркваме хубаво. Изсипваме  в кексова форма с дупка в средата, предварително намазана с олио и поръсена с брашно. Аз пекох във форма за мъфини. Колкото е по-малко сместа, толкова по-лесно се изпича. Печем в предварително загрята фурна на 200 градуса. Проверявам дали е готов с клечка за зъби.  Кексът е със шуплеста структура и се топи в устата, както казва “cooks-and-bakes”. Станаха много вкусни кексчета.

2 1

Leave a Reply

